קבלו את… אוצר משחקי ההתלבשות!

משחקים תמיד עוזרים להתחבר, לזכור שהכל בסדר. משחקים יצירתיים הם שימושיים כדי לצאת מתקיעות, להגיע מנקודה א לנקודה ב (שזה לפעמים הדבר הכי קשה עם ילדים), והם תמיד מקדמים שיתוף פעולה.
משחקים והמצאות יכולים להפוך בוקר מייאש להרפתקה מצחיקה, או ערב מייגע להצלחה מסחררת. 

אני רוצה לשתף כאן את רשימת משחקי ההתלבשות שלנו, שהמצאנו לאורך השנים ושיחקנו ושכללנו אותם בהצלחה עם כמה ילדות וילדים (בעיקר שניים אבל לא רק). ניסיתי לכתוב ג'נדר-ניוטרל עד כמה שהצלחתי, לפעמים כתוב בלשון זכר אבל זה רק בגלל שיש לי בן בכור וככה אני זוכרת את המשחקים.

לגזור ולשמור ולשתף בכייף. 

מכונת ליבּוּש

אמא היא "מכונת הליבּוּש". מכניסים מטבע למכונה (מטבע אמיתי, לפה של אמא או לכיס) או לוחצים על איזה כפתור, והמכונה מתחילה להלביש. היא מלבישה בתנועות של מכונה ועם קולות מצחיקים כגון צפצופים וחריקות או צלילים שונים לפי כישורי המשחק והכישורים המוזיקליים שלה. כמובן כל פריט לבוש מוציא צלילים שונים כי זה יותר כייף ומצחיק. 

ילד

את הבגדים שבחרנו מסדרים על הרצפה או על המיטה בצורת ילד: פורשים את הבגדים ואפשר גם לסדר תנוחה מצחיקה, אם הבגדים ארוכים. אחר כך לובשים את הילד לפי הסדר. אפשר גם ילדה כמובן. 

טיסה

זה משחק שיכול להכיל את כל התארגנות הערב, כולל מקלחת וצחצוח שיניים וכו'.

*אפשר להכין דרכונים וכרטיסי טיסה מכל מיני ניירות או כרטיסים ישנים, ואפילו תיק קטן או מזוודה, בשביל האווירה. נדמה לי אפילו, שאצלנו המשחק בכלל התחיל בגלל תיבת עץ קטנה, ודרכונים ישנים שמצאו דרכם לילדים איכשהו.

המבוגר במשחק מנהל את התהליך, ומכריז כל פעם על הפעולות הנדרשות: בדיקה בטחונית (מסתדרים בתור בכניסה למקלחת), מסוע המזודות (יוצאים ומתלבשים) בדיקת דרכונים (מציגים את הדרכונים לקראת צחצוח שיניים) ועד העלייה למטוס (נכנסים למיטה). 

המשחק דורש כושר המצאה והתלהבות כנה, אבל כישורי משחק בינוניים יספיקו. 

לרוץ לתוך הבגדים

המלבישה מחזיקה את הבגד – נניח חולצה – והילדה רצה מקצה החדר לתוך החולצה. אפשר לעשות קצת דרמה כמו למשל "למקומות, היכון צא"… אבל לא חובה. זה משחק מהיר ומצחיק וממריץ. 

גמד

הגמד נדחף לרשימה כי נזכרתי בו פתאום, הוא המצאה של אבא שלי ואהבנו אותו מאד. 

איך אהפוך לגמדת? כאשר הידיים שלי צמודות לגוף, ומעלים את המכנסיים מעל לידיים. כמה שיותר גבוה יותר טוב, זה בדרך כלל עובד טוב עם פיג'מות שהן קצת גדולות ויש להן גומי. 

באז שנות אור

לצורך המשחק הזה נדרש רהיט קצת גבוה שאפשר לקפוץ ממנו. 

על המשטח הנמוך מסדרים את הבגדים, או כמה סטים אפשריים של בגדים, באז שנות אור עומד למעלה וקופץ על הלוק הנבחר, ומעבר לו. ואחר כך לובש אותו כמובן. 

*באז שנות אור המקורי היה קופץ ממיטת קומותיים אל המיטה הגדולה שהיתה צמודה אליה. לא בכל בית ולא בכל תקופה ישנם התנאים האלה, אבל תמיד יש מיטות וספות ואפשר לאלתר. זה יותר מלהיב מסתם לבחור בגדים. 

מירוץ מול השעון

מזניקים את ההתלבשות ומפעילים שעון עצר (סטופר). מודדים כמה זמן לקח ואפשר לנסות לשבור שיאים, או להצליח להתלבש בפחות משתי דקות וכו'. יכול להיות נחמד גם לזרוק הימור לפני שמתחילים – האם נצליח להיות מקולחים ולבושים בתוך 7 דקות? ואז למדוד ולבדוק. זה פשוט וזה עובד!

שידור

זה משחק אדיר וזה לא היה רעיון שלי, אבל זה באמת אחד הטובים! עובד מעולה גם למקלחת. 

ההתלבשות משודרת כמו משחק כדורגל או שידור ספורט: "הנה הוא מרים את המכנסיים, האם הוא יצליח, כל הקהל במתח וכן!!! לבישה מוצלחת במיוחד כאן הערב! היציע כולו על הרגליים"… 

כאן מסתיימים שידורינו…

שהיו ימים מלאי צחוק והצלחות קטנות וגדולות, ואפילו כבירות.  

יש דברים ששווה להעביר הלאה. אם הפוסט הזה שווה שיתוף - אפשר מכאן:

Facebook
WhatsApp